Årsmødemagasinet er i din postkasse

Fremtidens velfærd: Udvikling eller afvikling?

Om cirka fire uger mødes socialdirektører, -chefer og mange andre velfærdsaktører fra hele landet til to dages debat og kollegialt samvær, når FSD's Årsmøde 2019 løber af stablen.

Årsmødemagasinet, som netop er udsendt til alle medlemmer, gør dig klogere på tema, oplægsholdere og program.

Ministre og oplægsholdere taler om velfærd

Både social- og indenrigsminister Astrid Krag og beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard, der begge gæster Årsmødet 2019, giver i magasinet deres besyv med i debatten om udfordringer i og løsninger på fremtidens velfærd. Morten Mandøe, direktør i KL, tegner et markant billede af udviklingen i diagnoser hos både børn og voksne de seneste år - en udvikling, som er med til at presse kommunernes økonomi.

Lotte Jensen, direktør i VIVE, bygger bro mellem socialforskningen og socialpolitik i praksis, både på Christiansborg og i kommunerne, ved at tilbyde viden om sammenhænge og udvikling på de store velfærdsområder.

Mikael Trolle går anderledes provokerende til fadet med en opfordring til at tænke velfærd og løsninger på helt nye måder, hvis vi skal kunne levere kvalitet i fremtiden. Og lektor Henrik B. Sørensen fra Aarhus Universitet løfter sløret for, hvordan vi leder fremtidens unge generation af velfærdsmedarbejdere på bedste vis.

Læs med her

Årsmødemagasinet ligger i din postkasse i denne uge. Og hvis du ikke kan vente, kan du læse med her

Du kan tilmelde dig årsmødet her. Sidste frist er den 1. oktober!